Vnitřní financování akcí Poutníků Štěstěny
I. Doprava
1) Všichni účastníci, kteří využijí dopravu autem některého z řidičů Poutníků Štěstěny, se skládají na benzín pro všechna auta Poutníků Štěstěny (dále jen PŠ), která dopravovala věci, potraviny, větší počet účastníků či klíčové účastníky akce (tj. osoby mající klíče, či osoby, které přímo akci zařizovali).
2) Pokud účastník využije jen cesty tam či zpět, je možné rozpočítat benzín na dvě části.
3) Cesta navíc na žádost účastníka akce, se nezapočítá do společné ceny za dopravu. (Benzín spotřebovaný na tuto cestu se od společných nákladů odečte)
II. Proplácení potravin
1) Před akcí se stanoví jídelníček (obvykle tři jídla na den + nápoje), nejpozději čtrnáct dní před akcí (jeli to možné). Následující den po sestavení může jakýkoliv účastník akce požádat o nahlédnutí a vyjádřit námitky.
2) Všichni účastníci, kteří alespoň tři dny před akcí nenahlásí, že se nechtějí stravovat s PŠ, se složí na celkovou útratu za potraviny, které byly na akci nakoupeny na základě jídelníčku z předešlého bodu.
III. Proplácení technického vybavení
1) Technické vybavení je samozřejmostí na každé akci Poutníků Štěstěny. Výjimku mohou tvořit pouze výlety jednodenní.
2) Jedná se zejména o:
a. Vybavení na topení
b. Vybavení na vaření
c. Toaletní a jiné hygienické potřeby
d. Vybavení na svícení
e. Lékařské vybavení
f. … a jiné
3) Technické vybavení se obvykle nespotřebuje na jedné akci. PŠ se na cenu technického vybavení skládají na akci, na které bylo pořízeno. Na dalších akcích, na kterých se vybavení používá, se na něj již PŠ neskládají - je však možné započítat poměrnou část nečlenským účastníkům akce.
IV. Proplácení vodní dýmky
1) Cena za využití vodní dýmky se vzhledem k ceně tabáků a uhlíků stanovuje paušálně.
jedno zapálení vodní dýmky = 50 Kč
V. Proplácení dalších položek
1) Dle dohody PŠ je možné nakoupit i další: např.: alkohol a jiné. Na další položky se budou PŠ skládat pouze v případě, že budou předem ohlášeny osobě zodpovědné za finanční organizaci akce (dále jen OZFO).
3) PŠ se mohou dohodnout na nákupu některé z dalších položek přímo na akci. V tomto případě bude položka samozřejmě kupujícímu proplacena.
VI. Pravidla pro proplácení
1) OZFO by měla před akcí spočítat přibližné náklady a deset dní předem dát na vědomí kolik přibližně minimálně bude akce stát každého z účastníků (tato suma není v žádném případě závazná, každý z PŠ, by měl počítat s jejím možným navýšením).
2) Každý, kdo nakupuje nějakou z položek, která mu je následně Poutníky Štěstěny zaplacena, je povinen s sebou na akci přinést paragon, pokud jej zodpovědné osobě nepředal již dříve. Nestane -li se tak, nebude možné mu položku proplatit.
3) OZFO je povinna udělat závazné vyúčtování akce nejpozději pět dní po ukončení akce. V nejbližším možném termínu je povinna vyplatit kupující dle dodaných paragonů.
VII. Platba zálohy
1) Každý z účastníků akce organizované Poutníky štěstěny je povinen OZFO zaplatit zálohu ve výši 60 % částky, kterou OFZO zveřejní dle čl. VI.
2) Zálohu platí účastníci OZFO, to z ní nakoupí část zásob, zbytek peněz dostane od účastníků během samotné akce.
3) Účastníci jsou povinni zaplatit zálohu tak, aby pět dní před pořádání akce, měla OZFO již peníze k dispozici.
VIII. Výpočet dlužné částky
1) OZFO spočítá a rozdělí finanční prostředky do jednotlivých bodů, na ty se pak budou skládat účastníci dle pravidel:
a. Díl z dopravy zaplatí každý, kdo ji využil dle čl. I.
b. Díl z potravin je možno rozpočítat mezi více osob, pokud byl k jídlu přizván i někdo další
c. Na technické vybavení se skládá každý účastník akce bez rozdílu + osoby, které platí za potraviny.
d. Na platbu za vodní dýmku a další položky se skládají pouze ti, kteří ji využili.